نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت : باید با شناسایی رقبات و بقاع متبرکه قابل سرمایه گذاری، ظرفیت های لازم برای افزایش بهره وری ایجاد شود.
 
به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت الاسلام والمسلمین علی محمدی در جمع کارکنان اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی بر تعیین تکلیف رقبات و بقاع متبرکه استان تأکید کرد و گفت: باید با شناسایی رقبات و بقاع متبرکه قابل سرمایه گذاری، ظرفیت های لازم برای افزایش بهره وری ایجاد شود.
 
وی با اشاره به لزوم به روز رسانی مال الاجاره ها، تصریح کرد: منقضی شدن اسناد اجاره قابل قبول نیست و اگر مستأجری تعلل کند، باید تذکر و اخطار داده شود.
 
حجت الاسلام محمدی اظهار داشت: مدیران باید با شناسایی مستأجرین نسبت به احقاق حقوق موقوفه اقدام کنند.
 
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: چابک سازی و کارآمدی به لحاظ نیروی انسانی باید مورد توجه استان ها قرار گیرد.
 
وی اظهار داشت: راه اندازی و فعال کردن سامانه نیروی انسانی سازمان و استان به طور جدی پیگیری شود تا اطلاعات جامع خدام امامزادگان، هیات امنا و کارکنان جمع آوری شود.
 
نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه اظهار داشت: اطلاعات GIS موقوفات، رقبات، بقاع متبرکه و ملاک مربوط به بقعه در سامانه وارد شود.
 
وی گفت: سرمایه امامزاده در بسیاری موارد مراقبت نشده است، نباید اموال و املاک امامزاده به حراج داده شود.
 
حجت الاسلام محمدی بر احیاء حقوق موقوفات تأکید کرد و گفت: مدیران باید با رعایت احترام، ادب و تواضع، حق و حقوق موقوفات را از دستگاههای دولتی کشور دریافت کنند.
 
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه اخذ مطالبات موقوفات از دستگاههای اداری و نهادها را یکی از ملاک های ارزیابی عملکرد مثبت مدیران اعلام کرد.
/2759/